Aturem ja la degradació de la Vall de la Riera de Pineda

La CUP, conjuntament amb 6 entitats del poble, fem una crida per aturar la degradació de la Vall de la Riera.

El comunicat, posa èmfasi en la deixadesa de l’equip de govern envers la Vall de la Riera. Desprès d’anys de demanda popular i més de 3.000 signatures, el govern local ha deixat més de la meitat del sòl no programat, amb potencial urbanitzable.

La promesa de fer un corredor verd entre Pineda i el Montnegre, s’ha vist estroncada per la manca de decisió de l’equip de govern, que ens ha fet perdre l’oportunitat de tenir un vial verd al lateral dret de la riera. Aquest corredor havia d’incloure un passeig per a vianants i un carril bici. Actualment la carretera ja està asfaltada de nou i tant sòls han quedat 50 cm de canyer per fer un estret passeig per vianants.

L’expulsió de l’activitat agrícola de la Vall de la Riera, respon en part a la intrusió del barraquisme i de l’activitat industrial. Tot i que la normativa urbanística del municipi i de la Generalitat ho impedeixen expressament, cap administració ha fet res per evitar-ho.

Per últim, el comunicat denuncia l’incompliment per part de l’ACA i la passivitat de l’ajuntament, en l’execució de la totalitat del projecte de la depuradora. En concret, es deixa de banda l’aula didàctica sobre el cicle de l’aigua, no hi haurà integració paisatgística de la planta, i el que és pitjor, no hi ha previst el tractament terciari, per tant tota l’aigua depurada, haurà d’anar llançada al mar, sense que pugui ser aprofitada ni tant sols per regar.