Cultura i festes: eines de convivència i llibertat

La cultura és un dels elements principals a l’hora de bastir un model de societat integradora, solidària i dinàmica. A la CUP entenem que la cultura ha de ser per la ciutadania un mitjà de relació social, de participació, de diàleg i de reflexió comuna. La cultura és, per tant, una eina d’aprofundiment democràtic i de vertebració social.

L’Ajuntament no ha de suplir ni dirigir la societat civil, protagonista principal de la vida cultural, sinó que ha de treballar per bastir unes bases sòlides sobre les quals el teixit associatiu, l’administració pública i les iniciatives particulars puguin formar un projecte cultural enriquidor i alliberador per al conjunt de la població.

A la CUP treballem per dinamitzar el teixit associatiu i la promoció de l’autoorganització ciutadana, ja que és una de les bases principals per a la construcció d’una societat lliure. Creiem en una forta xarxa social de caire popular com a garantia principal d’un poble viu i participatiu.

A Pineda, mentrestant, les entitats que sí que organitzen actes participatius veuen com cada any els redueixen les ajudes que reben (tant les econòmiques com les logístiques) i com cada vegada els posen més impediments burocràtics i administratius.

El que es defensa es demostra a la Festa Major Autogestionada, organitzada per Rasons de festa, engegada ja fa dos estius.

Aquest any l’entitat Rasons ha organitzat tres dies de berenars, jocs i actes per a la mainada, sopars populars, música i activitats en directe, en un espai obert (a la plaça de la Pubilla) sense cap diner de l'Ajuntament (només van aportar l’escenari).

Aquest exemple de Rasons demostra que, amb idees, ganes i sense gaire diners, es pot generar cultura i oci popular, la línia que se segueix a la CUP.