En solitari? Amb la unitat popular

A dia d’avui, algú es pot preguntar: per què la CUP concorrerà en solitari a les eleccions municipals, quan sembla ser que la demanada popular, reclama la unitat de l’independentisme?

Doncs bé, la resposta és simple, a Pineda només hi ha una única candidatura independentista i d’esquerres, i aquesta candidatura es diu CUP , a més compte amb el suport explícit dels impulsors municipals de “Reagrupament” i “Solidaritat”.

Tanmateix, ens varem reunir amb ERC, el partit que tradicionalment ha rebut el vot independentista, per mirar de posar punts en comú i afrontar plegats la contesa electoral. L’oferta d’ERC, es va emmarcar exclusivament a buscar un nom per la coalició, i negociar generosament els llocs a la llista. Ni tant sols vàrem parlar del programa electoral! La CUP no funcionem per quotes de poder, el nostre objectiu no és obtenir un bon resultat electoral, sinó canviar el model de poble i avançar cap a l’independentisme.

Amb aquest plantejament sobre la taula, i amb els precedents del tripartit (CIU-ERC-PSOE ) del 2004 i amb l’entrada a la majoria absoluta del PSC-PSOE al 2007, no serà la CUP qui hagi de rentar la roba bruta i encara menys quan el candidat a l’alcaldia, sembla ser més home de partit que no pas de poble.

Per altre banda, no podem obviar la gestió i els posicionaments d’ERC durant els últims anys, ja sigui donant suport i defensant la construcció de 2000 habitatges a l’ARE, o deixant més de la meitat del sòl no programat de la Vall de la Riera amb sòl potencialment urbanitzable.

Tampoc podem fer un bon balanç de la regidoria de medi ambient:

- La depuradora no tindrà tractament terciari, per tant l’aigua no es podrà reutilitzar.
- Hem perdut l’oportunitat de fer un corredor verd entre Pineda i el Parc natural.
- La Vall de la Riera no s’ha preservat tota com a zona agrícola.
- Els índexs de reciclatge han baixat, i el cost de la gestió dels residus ha augmentat.
- El consum d’aigua en Parcs i jardins supera els 40.000 litres diaris (15 milions l’any)
- No s’ha aplicat la recollida de la fracció orgànica.

Així, de que ha servit entrar amb un govern de caire espanyolista amb majoria absoluta?

Cal que la CUP ens presentem sols (sense coalició amb altres partits) ja que a la pràctica, com a Candidatura d’Unitat Popular, hem obert les nostres llistes a la població compromesa amb el poble i el País, i a les corrents polítiques independentistes (R.cat i SI)

Només amb una veu directa a l’ajuntament, podrem defensar l’ecologisme, la transformació social i l’independentisme insubornable. De no fer-ho així, seria com posar aigua al vi.

LA CUP NO VOLEM FORMAR PART DE CAP GOVERN DE DRETES, NI ESPANYOLISTA I AMB ERC AIXÒ NO ESTÀ GARANTIT.