ENERGIES RENOVABLES: aixequem l'economia

Des de la CUP volem fer arribar un missatge clar: ENS EN PODEM SORTIR, com el poble català sempre ha fet. Però per això hem de començar a treballar en la direcció correcta. I nosaltres ja hem començat. Hem contactat amb diferents iniciatives que s’estan duent a terme a tot Europa i estem confeccionant una proposta perquè Pineda es converteixi  en un referent en el camp de les energies renovables, aprofitant les noves tecnologies i amb la voluntat de crear les condicions per atraure al nostres polígons empreses d’aquest sector emergent.

El primer pas seria la creació d’un parc per a la producció d’energia elèctrica i energia tèrmica, la matèria primera del qual serien residus i biomassa. Amb els residus orgànics, entre els quals els que generi la nova depuradora quan es posi en marxa, produiríem biogàs, la combustió del qual generaria electricitat i energia tèrmica.

Afavoriríem que aquesta energia elèctrica verda fos comercialitzada per empreses i cooperatives que estan sorgint i que proposen una distribució fora dels grans monopolis energètics espanyols. I convertiríem l’Ajuntament de Pineda en un dels primers socis de Somenergia, cooperativa que el proper setembre ja te previst oferir a tots els seus col·laboradors la possibilitat de donar-se de baixa de Fecsa-Endesa i consumir només energia verda, en unes condicions econòmiques més favorables, ja que, com a socis de la nova empresa, rebríem la part dels beneficis que correspongués.

L’energia tèrmica la utilitzaríem per estalviar les despeses dels equipaments municipals i per afavorir-ne l’aprofitament en hivernacles i ajudar a la  pagesia local.

La planta de biomassa utilitzaria, per a la mateixa finalitat, aquells residus generats al municipi que fossin aptes per a una incineració no contaminant (restes de poda, restes de jardineria, fusta de la deixalleria...) i que no pugin ser reciclats, així com residus forestals o matèria primera adequada per aquest fi.

Les elevadíssimes inversions necessàries les farien empreses privades, amb algunes de les quals ja hem contactat.

Un segon pas seria l’assessorament per la substitució de les calderes que utilitzen combustibles fòssils per calderes de biomassa  i per a la implantació de panells solars o d’aquelles noves tecnologies que s’estan  introduint, a les cases, a les empreses i a les dependències municipals. Confeccionaríem ordenances municipals perquè les noves construccions hagin de tenir en compte aquestes possibilitats.

I un tercer pas, una vegada els dos primers estiguin consolidats, seria la d’arribar a acords per a la investigació en aquest camp, tant en l’optimització de l’energia generada com  en el tractament de les matèries primeres.
També estem estudiant la possibilitat d’afegir al parc energètic mòduls de reciclatge per a un aprofitament integral dels residus generats.

Pineda té les condicions necessàries per aconseguir un desenvolupament sostingut i sostenible.  Però per això necessitem que el nostre govern local estigui preparat i vulgui treballar per aconseguir-ho. Si tu ens ajudes, nosaltres hi estem disposats.