La classe obrera al segle XXI

Coincidint amb l’1 de maig la CUP va organitzar una xerrada amb el títol “La classe obrera al segle XXI” al local de la parròquia de Poblenou a càrrec de Toni Pérez sindicalista de la CGT i membre de la CUP de Sant Cebrià. El ponent va fer un breu repàs dels inicis del moviment obrer i de les seves causes i reivindicacions fins arribar al moment actual. Va explicar el fenomen de la globalització neoliberal, la deslocalització empresarial, el nul servei dels sindicats majoritaris a millorar les condicions de la classe treballadora i alguns exemples de lluita sindical a diferents empreses de Catalunya. Tot seguit es va obrir un debat entre els assistents a l’acte i es van posar en comú diferents propostes per tal de capgirar la tendència en el món dels drets laborals i millorar les condicions dels treballadors i treballadores. Es va parlar de la necessitat d’educar les futures generacions en els drets que tindran com a futurs treballadors del país, també a nivell municipal la necessitat de millorar l’eficiència per evitar l’externalització dels serveis municipals i la eliminació d’intermediaris privats (ETT’s) entre les empreses i els treballadors.