No rotund a l'ARE!

En l’acte central de la seva campanya, la CUP ha ocupat simbòlicament una parcel·la de l’àrea afectada per l’ARE , on està previst la construcció de més de 2.000 habitatges, i ha repartit entre els assistents maduixes de Pineda i enciams ecològics.

L’acte ha consistit en llaurar un tros de camp i plantar-hi alguns dels productes propis de la zona, com a mostra del suport al model econòmic que proposa la CUP: la integració de tots els sectors productius en front del model basat en especulació i el desmesurat i innecessari creixement urbanístic, que ens ha portat a la tant negativa situació actual.

Durant els parlaments, Guillem Palau, el cap de llista, ha insistit en la proposta de crear la marca “Pineda” per ajudar a la comercialització i reconeixement dels productes conreats al poble.

S’ha tornat a explicar que l’ARE que ha acceptat l’actual equip de govern afecta més de 30 ha de conreu, avui abandonades i que, després de l’explosió de la bombolla immobiliària, ni tant sols tenen una previsió d’aprofitament a curt termini.

S’ha criticat durament la posició dels components del tripartit, que avantposen els interessos de partit als de Pineda. S’ha acusat al PSC de voler augmentar artificialment el nombre d’habitants de Pineda amb bosses de població de la conurbació de Barcelona que han demostrat el seu vot fidel al PSC en totes les eleccions. Però també a ICV-EUA per la seva aprovació al pla, amb l’excusa que seria habitatge social, i també a ERC, que en aquest assumpte, com en tants d’altres, no deixen de fer seguidisme del PSC (ja sigui al govern local o al de la Generalitat).

També s’ha deixat constància que l’única entitat política que s’ha oposat des del primer moment a l’ARE i que la impugnat (l’any 2007) ha estat la CUP, fins i tot quan tots els altres partits deien que el desenvolupament urbanístic (i especulador) era la millor forma de desenvolupament econòmic. Quan en aquestes eleccions, fins i tot els partits més proclius al pla estan proposant-ne una aplicació rebaixada, la CUP es manté ferma en, simplement, eliminar-lo.