En defensa de les pensions públiques

Coincidint amb la jornada de Vaga General, dijous 27 de gener a les 12:30, la CUPva organitzar un acte a la plaça Catalunya de Pineda de Mar per rebutjar la reforma de les pensions públiques. Hi van participar una quinzena de persones que van repartir fulls explicatius. Membres de la CGT, CNT-AIT i la COS van exposat els motius de la vaga als mitjans de comunicació locals.

Malgrat l'escàs seguiment de la vaga a la comarca del Maresme, els sindicats convocants van remarcar que representa una resposta de dignitat i coherència davant la claudicació de la UGT i CCOO, que han acceptat l'endarreriment de l'edat de jubilació acordat per PSOE i CiU i imposada pels mercats financers.

La reforma de les pensions no té cap justificació demogràfica i només respon als interessos dels bancs, que volen afavorir els fons privats de pensions i d'aquesta manera privatitzar un sistema de prestacions que funciona, en el qual la gent hi confia i que en qualsevol cas caldria millorar i no retallar.

Finalment, van exposar la necessitat de capgirar l'actual model de sindicalisme; van afirmar que la vaga és un primer pas i que a partir d'ara caldrà fer més pedagogia entre la ciutadania atès que aquesta reforma torna a carregar el mort de la crisi a les esquenes de la classe treballadora i margina, de forma específica, a molts joves i a moltes dones que difícilment assoliran el còmput d'anys de cotització per poder tenir una jubilació digna.

No a l'ampliació a 25 anys el càlcul de les pensions!
No a la jubilació als 67 anys!

NO A LA REFORMA DE LES PENSIONS!