No als laterals de l'autopista C-32!

En un acte celebrat el dia d’avui al Casal d’avis a Poble Nou de Pineda, la Cup ha manifestat la seva ferma oposició a la prevista construcció dels laterals de l’autopista C-32 en el seu pas per l’Alt Maresme, i ha denunciat la voluntat del PSC de “tirar endavant i sense ambigüitats “la seva construcció, expressada en la presentació dels candidats socialistes de la comarca el passat dia 2 a Mataró. Guillem Palau, el cap de llista de la Cup de Pineda, ha demanat el trasllat de la N-II a l’actual autopista per “poder recuperar per Pineda el que hauria de ser un carrer i evitar els perills i els inconvenients d’una carretera que parteix el poble en dos”.
Guillem Palau també ha exigit saber el cost i els terminis previstos de l’eventual construcció dels laterals, que no ha dubtat de qualificar com un “innecessari atemptat mediambiental que destruiria una part important del patrimoni natural de la comarca i que només beneficia als actuals explotadors de la concessió” i que “perjudica a tots els habitants de l’Alt Maresme”. El representant de la Cup afirma que el rescat immediat del peatge tindria un cost similar al previst en la construcció dels laterals, la qual no s’acabaria abans de la finalització de concessió d’explotació l’any 2021. I, en el cas que aquest rescat no fos possible, creu preferible esperar a la finalització de la concessió i destinar els diners de l’obra en millores en infraestructures i els serveis de transport públic de la comarca. Ha recordat “l’engany col·lectiu del govern del PSOE, recolzat pels alcaldes del PSC, que va significar l’any 1994 la construcció de l’autopista enlloc del previst desdoblament de la N II en el seu pas par l’Alt Maresme” i l’ incompliment de la promesa de mantenir peatges “tous”, amb l’excusa dels quals es va allargar la concessió del tram Mataró-Barcelona fins el 2016 (en un principi, estava previst fins el 2004). També ha recordat que l’any 1998 es va tornar a ampliar la concessió de tot el tram entre Barcelona i Palafolls fins l’any 2021, i que aquest cop va ser el govern de CiU de la Generalitat, a canvi d’abaratir el peatge de l’A-17 en el seu tram Barcelona-Montmeló. La Cup afirma que es “nega a acceptar un acord que només beneficia a Abertis (abans Acesa) i a les grans constructores que s’adjudicaran l’obra”. I es pregunta quins interessos no confessables o quines subordinacions poden tenir els que patrocinen “aquesta barbaritat econòmica, ecològica i social”. Ha acabat dient que “és inconcebible que l’any 2011 anar de Pineda a Barcelona tingui un peatge de 4,35 € i que la N-II encara passi pel mig de pobles de quasi 30.000 habitants”.